The opinions expressed on this blog are the personal views of Andreas Kjernald and do not reflect the positions of either the UMC congregations in Skien or Hvittingfoss or the UMC Norway.

tisdag 3 juni 2014

Efter konferensen...kanske en bok

Så är ännu en årskonferens över, denna gång i norska Drammen. En bra konferens på många sätt och med några intressanta nya tag. Personligen hoppas jag att inslaget med journalist från Dagen som frågar ut kabinettet fortsätter, gärna med fler inlägg från människor "utifrån" kyrkan.
Visst hade det också varit trevligt att få ökat fokus på teologi och andlighet, men för många är det ett årsmöte...vilket på ett sätt stämmer.

Efter en årskonferens är det alltid lite lugnare tempo, inte minst för att sommaren är på ingång med semester och allt. Det ska göras klart inför höstterminens start men i stort sätt all kyrkor tar det lugnt på sommaren.

Själv har jag funderat på att börja skriva på en bok jag har tänkt på länge. Det kan vara nyttigt att få ur sig orden om kyrka och tro sett i ett sekulärt och skandinaviskt perspektiv. Varför är det så få som faktiskt tror på Gud?

Vidare sitter jag också och väntar på om jag ska få jobbet som brandman här i Mysen/Eidsberg. Intervjun gick bra men det fanns säkert andra som också gjorde bra ifrån sig. Men jag tror det går vägen.

Låt detta vara ett "mellan" inlägg för att hålla ångan och intresse uppe. Och ta vara på tiden att läsa, studera, reflektera eller ringa en vän.

Inga kommentarer:

ShareThis