The opinions expressed on this blog are the personal views of Andreas Kjernald and do not reflect the positions of either the UMC congregations in Skien or Hvittingfoss or the UMC Norway.

måndag 24 augusti 2009

Det är nyttigt att prata

Idag kom en kommunanställd medborgare hem till vår lägenhet för att lukta på Samuels rum...
Det i sig kan tyckas modigt, men saken var den att jag hade upplevt att rummet luktade "konstigt" och undrade om det hade något att göra med Samuels allergi som kom i våras. Man är ju orolig...

Förutom att det är väldigt bra att man kan ringa och få expertnäsor att komma på hembesök så var kvinnan trevlig och glad. Man kände sig lite vilsen när det gäller "konstiga" dofter eftersom man inte har just en sådan där vältränad näsa...så efter ett tag säger jag att "ja, det var bra med en expert här eftersom jag inte vet nåt om hur farliga saker luktar. Vill du prata om Treenigheten mysterium hänger jag med, men olika lukter är inte mitt gebit".

Ni förvånas säkert inte över svaret, "ja, när det handlar om något mer verkligt så kan jag gärna hjälpa dig. Något mer konkret, alltså."

Nu råkar det ju vara så att något mer verkligt än Treenigheten finns ju inte eftersom allt annat som finns endast finns på grund av just Treenigheten. Är det något som är normalt är det ju egentligen Treenigheten.
Men är "den" konkret?

Rummet luktade helt normalt, om än lite instängt, fick jag också veta. Vad skönt.

Inga kommentarer:

ShareThis