The opinions expressed on this blog are the personal views of Andreas Kjernald and do not reflect the positions of either the UMC congregations in Skien or Hvittingfoss or the UMC Norway.

måndag 17 maj 2010

A pause

Job är en bok full med tal, teologi, konflikt och lidande. Ungefär som en årskonferens. Efter 39 kapitel säger Job att hans ord är slut och Gud kan få börja. Det var det bästa Job sa.

Likaså kommer jag att vara tyst på den här bloggen ett tag för att låta Gud få tala. Konferensen var mäktig och stor för min del med ordination. Många beslut fattades, en del viktiga och en del populistiska. Men om jag pladdrar på med mina åsikter och tankar hör jag inte Gud. Så nu tar jag en paus för att lyssna lite. Vänta lite. Fundera lite. Reflektera lite.

Vi skrivs och läses om en stund.

Inga kommentarer:

ShareThis