The opinions expressed on this blog are the personal views of Andreas Kjernald and do not reflect the positions of either the UMC congregations in Skien or Hvittingfoss or the UMC Norway.

tisdag 8 september 2009

Livet efter Oslo

Det e mycke nu!

Efter en dränerande Oslokonferens (draining på engelska betyder uttröttande) är det dags att kämpa den goda kampen på hemmaplan i Alingsås. Jag har inte bloggat på ett tag och det beror mycket på att det har varit så oerhört mycket annat på gång. Bland annat har vi införskaffat en nygammal bil och dessa världsliga ting tar ofta mycket tid.

Oslo var personligen en bra konferens på det sättet att jag kunde knyta kontakter och komma vidare med mitt brinnande intresse för helgelse. Jag tror fortfarande att det bästa vi kan göra är att söka den fullkomliga helgelsen i våra liv. Det om något skulle “dra” människor till våra kyrkor. Våra liv är det bästa vittnesbördet vi har, inte utvecklade församlingar.

Nu är det bönehelg i Alingsås Metodistkyrka. Lördagens seminarie handlar om “Varför får vi inte bönesvar?” och “Fader Vår”. Vi samarbetar med Frälsningsarmén som vi trivs gott tillsammans med. Nu är det dags att sluta jobba…detta är andra dagen i rad som jag sitter och jobbar efter kl. 23 och den tredje veckan utan en ledig dag…och så fick jag nyss reda på att jag har fått grönt ljus att utöka min tjänst på Vinden Second Hand. Min kropp säger “aj” men min plånbok säger “bra”.

Inga kommentarer:

ShareThis